
Var är min order/Jag kan inte spåra min order?
Du väljer dag och tid i kassan för din leverans. Detta är då transportören kommer leverera din produkt. Du kommer sedan 30 minuter innan leverans sker bli kontaktad utav vår transportör
Varför kan jag inte välja leverans till mitt postnummer?
Leveransen sker med vanlig lastbil och vägen fram till tomtgräns/port måste vara framkomlig för vanlig lastbil. Undantagsfall då vi inte kan leverera fram till tomtgräns/port är vid öar utan fast vägförbindelse.

Jag missade tiden dem kom och skulle leverera produkten.
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta vår kundservice för att bestämma en ny utkörningsdag. Du kommer då att bli debiterad en kostnad 500:- för ny utkörning. Kontakta Kundservice för hjälp med att boka en ny leverans.

Min produkt krånglar, vad gör jag?
Då vitvaror är större produkter som inte är lätta att transportera, så erbjuder de flesta tillverkare hemservice och i vissa fall kan felet avhjälpas med en ny reservdel. Du kan därmed se kontaktuppgifterna till de tillverkare vi har och deras kontakt uppgifter eller serviceregistrering här: Kontaktuppgifter till Tillverkare
Leverans
Behöver jag vara hemma för leverans?
När din produkt kommer att levereras och behöver den som står på din beställning som mottagare ta emot produkten och uppvisa legitimation.
Var är min order?
I din orderbekräftelse meddelar vi dig leveranstiden på din beställning. När din order blir skickad ifrån oss får du ett leveransbesked bekräftelse på de datum du valt. Väljer du att få produkten installerad kommer du bli kontaktad av vår transportör Bring för att boka en dag för din leverans.
Vad gör jag om produkten gått sönder under frakten?
Transportskador åtgärdas utan kostnad för våra kunder. Vi rekommenderar att du kontaktar vår Kundservice inom 1-3 arbetsdagar från det att du mottagit din produkt i fall av en fraktskada. Du kan läsa mer om hur du anmäler en fraktskada under sektionen "Fel vid leverans".
Kan någon annan ta emot min leverans?
Då legitimering krävs och kontrolleras mot beställaren kan ingen annan ta emot din leverans.
Varför kan jag inte välja leverans till mitt postnummer?
Leveransen sker med vanlig lastbil och vägen fram till tomtgräns/port måste vara framkomlig för vanlig lastbil. Undantagsfall då vi inte kan leverera fram till tomtgräns/port är vid öar utan fast vägförbindelse.
Vad kostar det att välja till inbärning, installation eller bortforsling?
Alla kostnadern för frakt eller tilägg av tjänster ser du i kassan. Prserna varierar beroende på vad för leveranssätt du väljer samt leveranstid.
Inbärning
Vad behöver jag tänka på innan min nya vitvara levereras?
Aktuell information gällande leverans utav din vitvara kommer skickas ut i samband med din beställning. Om du inte har mottagit detta kan du se all information här
Jag missade tiden dem kom och skulle leverera produkten.
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta vår kundservice för att bestämma en ny utkörningsdag. Du kommer då att bli debiterad en kostnad 500:- för ny utkörning. Kontakta Kundservice för hjälp med att boka en ny leverans.
Kan jag få min gamla vara återvunnen med?
Ja, du kan beställa denna tjänsten i kassan, välj då att klicka i bortforsling så hjälper vi även till med att återvinna din gamla vitvara.
Vad ingår inte i inbärning?
Inkoppling och installation av din nya produkt, vi kopplar heller inte ifrån din gamla produkt. Upppackning och återvinning av emballage
Installation
Vad behöver jag tänka på innan min nya vitvara installeras?
Aktuell information gällande leverans utav din vitvara kommer skickas ut i samband med din beställning. Om du inte har mottagit detta kan du se all information här
Jag var inte hemma när dem skulle installera min produkt
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta vår kundservice för att bestämma en ny utkörningsdag. Du kommer då att bli debiterad en kostnad 500:- för ny utkörning. Kontakta Kundservice för hjälp med att boka en ny leverans.
Behöver jag vara hemma vid installation?
För att ta emot produkten och få denna installerad behöver du vara hemma och kunna uppvisa legitimation
Jag har inte fått någon information om vad som ingår när jag valt installation
Information gällande installeringen skickas ut till dig efter att du har beställt, kika i skräpkorgen så den inte hamnat där, det är olika saker som kan behöva förberedas beroende på den produkt du beställt men du kan hitta information om installation här
Bortforsling
Vad är bortforsling?
Bortforsling är att vi tar med din gamla vitvara för att sedan miljövänligt återvinna denna.
Detta är en tjänst du kan välja till i kassan när du beställer och kostnaden är 299kr per produkt.
Jag har redan slängt min vitvara, kan jag ta bort tjänsten på min order?
Vi kan tyvärr inte ändra på en order som redan är beställd. Om du önskar ta bort en tjänst eller ändra detta kan vi hjälpa dig med att avboka order så länge den inte skickats och du kan sedan lägga om din order med den tjänst du önskar.
Vad behöver jag göra innan ni återvinner min gamla produkt?
Vad som behövs göras innan beror på vilken leveranstjänst du har valt till din nya vitvara. Bortforslingen kommer ske på samma sätt som du valt att din nya vitvara ska levereras.
- Standardleverans: den gamla varan ska vara avinstallerad och stå utanför ditt hem så att transportören kan ta med sig den från tomtgränsen/porten.
- Uppbärning: den gamla varan ska vara avinstallerad och stå där du önskar att den nya varan ska placeras.
- Installation: installatören avinstallerar den gamla varan åt dig innan den nya produkten installeras. Var uppmärksam på att installatören inte har behörighet att avinstallera gamla gasprodukter för bortforsling, utan detta ska förberedas på förhand av auktoriserad specialist.
- Demontera eventuella köksluckor om varan är integrerbar.
- Tömma varan från matvaror, kläder eller liknande innehåll.
- Avfrosta frys och kylskåp.
- Disk- och tvättmaskin ska i möjligaste mån vara tömda på vatten.
Notera: Bortforsling av side-by-side-skåp kan endast erbjudas om skåpet i fråga kan hämtas vid tomtgräns/port av transportören. Side-by-side skåp kan tyvärr inte installeras av storleksskäl
Garanti & öppet köp
Hur lång är min garanti?
Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. För datorprodukter samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.
Förutom ovanstående garantitid och funktionsfelsgaranti på LCD & Plasma skärmar/tv-apparater erbjuder vi samma pixelgaranti som respektive tillverkare.
Läs mer om garanti och service här.
Min produkt krånglar, vad gör jag?
Då vitvaror är större produkter som inte är lätta att transportera, så erbjuder de flesta tillverkare hemservice och i vissa fall kan felet avhjälpas med en ny reservdel. Du kan därmed se kontaktuppgifterna till de tillverkare vi har och deras kontakt uppgifter eller serviceregistrering här: Kontaktuppgifter till Tillverkare
Jag vill nyttja min ångerrätt, hur gör jag det?
Du kan antingen välja att lämna tillbaka den i närmaste Lagershop eller genom att skicka in den till oss*. Du som kund står för frakten och transportrisken vid nyttjande av din ångerrätt. Tänk därför på att emballera produkten så som den var när du fick den.
Du kan registrera din retur här
Mer information om ångerrätt och öppet köp hittar du här.
*Tyvärr kan vi inte erbjuda upphämnting av köp i Lagershop
Hur kontrollerar jag status på min inlämnade service?
När du lämnat in din produkt har detta skett direkt till tillverkaren, vi har därmed ingen information om hur det går med din service. Vänligen kontakta din tillverkare för mer info om din service.