Hitta min iPhone/iPad är ett aktiveringslås som hjälper till med att skydda enheten och informationen om den skulle komma bort eller bli stulen. I samband med serviceärenden och returer inom öppet köp är det viktigt att du stänger av den här funktionen. I de fall där den fortsatt är påslagen kommer vi inte ha möjlighet till att hantera ärendet förrän det att den stängs av.
För att stänga av Hitta min iPhone behöver telefonen kopplas upp mot ett nät och för detta behöver den finnas hos dig fysiskt, om den skickas in till en verkstad med funktionen påslagen kan den behöva skickas tillbaka till dig, det är därför viktigt att den stängs av innan den skickas in.
Här kommer instruktioner om hur du stänger av Hitta min iPhone/iPad:
- Logga in på iCloud.com med Apple-ID.
- Gå till Hitta min iPhone.
- Klicka på Alla enheter högst upp på skärmen.
- Välj enheten du vill ta bort från iCloud.
- Klicka på Radera [enhet]. Välj Nästa tills enheten är raderad.
- Klicka på Ta bort från konto.
I samband med servicerärenden, när du har fått tillbaka telefonen, så går det bra att aktivera låset på nytt.