NetOnNets högsta prioritet är säkerheten för och omsorgen om våra kunder och medarbetare.
Vi följer noga utvecklingen av coronapandemin samt myndigheternas råd och beslut.
Kära kund!
Vi lever i en omvälvande tid, där coronapandemin nu tagit förnyad fart i samhället. För oss på NetOnNet är säkerheten för och omsorgen om våra kunder och medarbetare vår högsta prioritet. Vi följer noga information och råd från myndigheter om corona/covid-19 för att säkerställa att vi hela tiden agerar i enlighet med myndigheternas riktlinjer.
Samtidigt är det mycket viktigt för oss på NetOnNet att finnas där för dig, och att säkerställa att du kan handla det du önskar och behöver via oss, att du kan få snabba leveranser och snabb och smidig möjlighet till service om det behövs. Vi har vidtagit ett antal försiktighetsåtgärder för att förebygga och för att säkerställa våra kunders och medarbetares hälsa, samt minimera oro och risk för smittspridning. Så här arbetar vi för att du ska kunna känna dig så trygg som möjligt när du handlar hos oss:
E-handel
- Vår e-handel är öppen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Här kan du enkelt handla när det passar dig och få dina inköp levererade hela vägen hem om du så önskar, ibland så snabbt som inom två timmar (bland annat beroende på vart du bor). Du kan även välja mellan ett antal olika leveranssätt, som till exempel att hämta upp i ett paketskåp eller via Drive Thru. Beställ och betala på nätet och hämta vid en av våra Lagershoppar efter 30 minuter. Du skickar bara ett SMS med ordernummer samt registreringsnummer på bilen så bär vi ut prylarna åt dig och lägger in i bagageluckan, helt kontaktfritt. Vi erbjuder dig även att boka din vara på netonnet.se och hämta inne i Lagershop; då hittar vi varan åt dig så att du snabbare kan genomföra ditt köp.
Lagershop
- Våra Lagershoppar har öppet som vanligt. Våra Lagershoppar är rymliga och belägna lite avsides och aldrig i några köpcenter, vilket gör att det alltid finns gott om plats att röra sig på inne i Lagershop – utan trängsel.
- Vårt unika självbetjäningskoncept och fri WiFi gör att du själv via din mobil kan hitta produktinfo och placering av varan, med minimal kontakt med andra.
- Vi har infört utökade städrutiner och ser löpande över utsatta kontaktytor. Handsprit finns utställd på utvalda ställen.
- För våra medarbetare har vi förstärkta riktlinjer gällande god handhygien och hur man kan agera för att minska smittspridning. Våra regler är mycket tydliga; de av våra medarbetare som har minsta förkylningssymptom måste stanna hemma.
- I varje Lagershop finns värdar som säkerställer att trängsel inte uppstår.
- För varje Lagershop har vi satt ett maxantal kunder som får vara inne samtidigt, för att säkerställa att det aldrig blir trängsel. Det aktuella maxantalet kommuniceras vid ingången i respektive Lagershop. I den mån det skulle bli köer kommer det att finnas avståndsmarkörer för kön.
- Vi har infört ett nytt digitalt kösystem till kundservice och informationsdiskar. Via mobilen ger systemet dig koll på när det är din tur, och du kan på så vis köa där det inte är trångt, till exempel i din bil eller där det passar dig bäst inne i Lagershopen.
- Om vi behöver ändra öppettider eller tillfälligt stänga någon Lagershop kommer vi informera om detta på netonnet.se.
Kundtjänst
- NetOnNets kundtjänst finns tillgänglig för dig om du behöver oss. Vår chatbot Jeanet är i tjänst dygnets alla timmar, och mellan kl 9-18 måndag-fredag är chatten och kundtjänstmailen bemannade av våra engagerade kundtjänstmedarbetare. Måndag-fredag kl 9-16.30 når du oss även på våra sociala mediekanaler, och måndag-torsdag kl 9-12 nås vi dessutom på telefon. Vi gör allt vi kan för att hjälpa dig så fort vi kan.
Leveranser och installationer
Våra leveranser och installationer genomförs som vanligt i samarbete med våra transportpartners och servicepartner.
- Våra chaufförer och servicepartners efterlever samtliga riktlinjer från myndigheterna vad gäller symptom och smittspridning.
- Kontakta kundtjänst för hjälp om du är sjuk och inte har möjlighet att ta emot den leverans som du har bokat in för hemleverans.
- Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Serviceärenden
- En konsekvens av covid-19 är tyvärr att vi och våra servicepartners servicefunktioner nu tillfälligt minskar och i vissa fall till och med stänger. Detta medför i vissa fall längre hanteringstid än vanligt för reparationer. Detta är något vi beklagar och vi ber om din förståelse för den uppkomna situationen. I den mån en reparation inte krävs snarast ber vi dig vänligen att avvakta med att skicka din utrustning till oss, eftersom vi i nuläget inte kan förbinda oss till våra vanliga servicenivåer. I de fall det inte går att avvakta ber vi dig använda vårt formulär här för att registrera din service.
Vi ber om ursäkt för eventuella besvär och tackar för din förståelse.
Om du behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss. Vi kommer att fortsätta att uppdatera dig när situationen förändras.
Bästa hälsningar
NetOnNet