Viktig information gällande serviceärenden:
En konsekvens av covid-19 är tyvärr att vi och våra servicepartners servicefunktioner nu tillfälligt minskar och i vissa fall till och med stänger. Detta medför i vissa fall längre hanteringstid än vanligt för reparationer. Detta är något vi beklagar och vi ber om din förståelse för den uppkomna situationen. I den mån en reparation inte krävs snarast ber vi dig vänligen att avvakta med att skicka din utrustning till oss, eftersom vi i nuläget inte kan förbinda oss till våra vanliga servicenivåer. I de fall det inte går att avvakta ber vi dig använda vårt formulär här för att registrera din service.
Samtal och e-postmeddelanden hanteras under tiden som vanligt. Om du behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss. Vi kommer att fortsätta att uppdatera dig när situationen förändras.
Vi ber om ursäkt för eventuella besvär och tackar för din förståelse.
Hur ser jag status för min service?
Kontrollera status för din service
Vare sig om du besöker en av våra Lagershopar eller kontaktar kundservice för att lämna in din produkt så upprättas ett serviceärende. Du kan sedan med hjälp av servicenumret och ditt telefonnummer kontrollera status för serviceärendet via länken ovan.
Vad gör jag om min produkt inte fungerar som den skall?
I första hand rekommenderar vi dig att ta kontakt med tillverkaren av din produkt. Tillverkarens produktexperter kan hjälpa till att avgöra om produktens fel går att åtgärda utan att produkten behöver skickas in för kontroll hos verkstad.
Kontakta tillverkarens support
Om tillverkaren inte kan hjälpa dig, eller konstaterar att produkten behöver repareras av verkstad är du varmt välkommen att besöka en av våra Lagershopar, eller registrera ett ärende via vår hemsida. Produkten kommer då att skickas in för undersökning hos en auktoriserad verkstad för just din produkts varumärke.
Jag har lämnat in min produkt för service, vad händer nu?
När du lämnar in en produkt för service så skickas den till en verkstad som är auktoriserad av tillverkaren av din produkt. En garantiservice har en ledtid på 3-4 veckor, från det att produkten lämnas in, till dess att du skall ha den åter. Du kan kontrollera status för ditt serviceärende genom länken du finner i första stycket
Om någon av våra samarbetspartners undersöker produkten och konstaterar att produkten inte är behäftad med ett garantifel, har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Frakt- och hanteringsavgifter tillkommer.
När serviceärendet är slutfört får du en avisering, så att du vet när du kan hämta din produkt.