
Hur ser jag status för min service?
Genom att trycka här kan du med hjälp av ditt servicenummer samt det telefonnummer som registrerats när service skapats se status för serviceärendet.

När kommer min faktura?
Fakturan skickas till dig via e-post i samband med att vi skickar din beställning. Om du handlat med ditt NetOnNet-kort skickas fakturan ut i slutet av månaden som infaller efter genomfört köp.
För faktura- och delbetalningsfrågor, vänligen kontakta Resurs Bank, tel. 0771-11 22 33 eller e-post kundservice@resurs.se.

Hur ser jag om en produkt finns i lager?
Aktuell lagerstatus både för internet och våra Lagershoppar ser du till höger på produktsidan. Vad de olika symbolerna betyder kan du läsa mer om genom att trycka här.
Leverans
När kommer min faktura?
NetOnNet-kort - fakturan skickas per post i slutet av månaden som infaller efter genomfört köp.
NetOnNet-faktura - fakturan mailas till e-postadressen inskriven i beställningen i samband med att vi skickar din order.
Fakturan skickas från vår samarbetspartner Resurs Bank. Vid faktura- och delbetalningsfrågor rekommenderar vi dig att kontakta Resurs Bank på telefon 0771-11 22 33 eller mail kundservice@resurs.se
Var är min order?
I din orderbekräftelse meddelar vi dig leveranstiden på din beställning. När din order blir skickad ifrån oss får du ett leveransbesked med tillhörande kollinummer. Om du är medlem i Klubbhyllan kan du även se orderstatus under köphistoriken online på "Mina sidor".
Vad gör jag om produkten gått sönder under frakten?
Transportskador åtgärdas utan kostnad för våra kunder. Vi rekommenderar att du kontaktar vår Kundservice inom 1-3 arbetsdagar från det att du mottagit din produkt i fall av en fraktskada. Du kan läsa mer om hur du anmäler en fraktskada under sektionen "Fel vid leverans".
Vad är leveranstiden vid abonnemangsbeställning?
Vid abonnemangsköp skickas din order från oss så fort registrering av abonnemanget skett. Paketet levereras till ditt närmsta ombud. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar.
Godkänd kreditkontroll krävs och operatörens abonnemangsavtal måste signeras innan ordern skickas iväg.
Garanti & öppet köp
Hur kontrollerar jag status på min inlämnade service?
När du lämnat in en produkt för service skapas ett ärende. Genom att trycka här kan du söka fram statusen för ditt serviceärende med hjälp av ärendenumret samt det telefonnummer som skrivits in vid registreringstillfället.
Hur lång är min garanti?
Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. För datorprodukter samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.
Förutom ovanstående garantitid och funktionsfelsgaranti på LCD & Plasma skärmar/tv-apparater erbjuder vi samma pixelgaranti som respektive tillverkare.
Läs mer om garanti och service här.
Min produkt krånglar, vad gör jag?
Många problem kan avhjälpas genom att göra en mjukvaruuppdatering eller en återställning av produkten (t ex mobiltelefoner, datorer mm). Du kan ofta få teknisk support direkt av tillverkaren, du hittar kontaktuppgifter till många olika tillverkare här.
I de fall det inte hjälper rekommenderar vi dig att komma in med produkten till någon av våra Lagershoppar, eller självregistrera ditt ärende via vår hemsida.
Jag vill nyttja min ångerrätt, hur gör jag det?
Du kan antingen välja att lämna tillbaka den i närmaste Lagershop eller genom att skicka in den till oss på nedanstående adress. Du som kund står för frakten och transportrisken vid nyttjande av din ångerätt. Tänk därför på att emballera produkten så som den var när du fick den.
NetOnNet AB
Teknisk service
Företagsgatan 69 A
504 64 BORÅS
Mer information om ångerrätt och öppet köp hittar du här.
Lagershop
Är det samma priser på hemsidan som i Lagershoppen?
Ja! Vi håller alltid samma låga priser både i våra Lagershopar och på Internet.
Kan jag ringa direkt till min närmsta Lagershop?
Nej, det är inte möjligt. Vi har en central kundserviceavdelning i Borås som mer än gärna hjälper till att svara på dina frågor. Telefonnummer 033-488 488 eller tryck här för att komma till vårt kontaktformulär.
Kan man lägga undan/reservera en produkt i en Lagershop?
Ja, du kan Paxa en vara. Att Paxa en produkt innebär att vi lägger undan produkten i vald Lagershop i upp till 24 timmar, eller tills du hämtar och köper den. Vid genomförd Paxning får du ett SMS om att vi mottagit Paxningen, därefter skickas ett till SMS ut när Paxningen är genomförd. Läs mer om Paxa i Lagershop här.
Kan man beställa varan på internet och hämta i Lagershop?
Ja, du kan beställa på Internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan.
Hämta i Lagershop gäller tyvärr inte för företagskunder.
Vilka betalsätt finns det i Lagershop?
I våra Lagershopar kan du betala med både kontanter och de vanligaste betalkorten. Det finns även möjlighet att lägga upp köpet med en räntefri delbetalning genom vårt Netonnet-kort
Beställning och betalning
Hur ser jag om produkten finns i lager?
Aktuell lagerstatus får både Internet samt för våra Lagershopar ser du under respektive produkt på hemsidan. Det är möjligt att beställa en produkt på internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan.
Vid beställning får jag upp "kreditansökan nekad", varför?
"Kreditansökan nekad" innebär att Resurs Bank inte kunnat bevilja den kredit som efterfrågats. Vi på NetOnNet kan dessvärre inte se vad detta beror på och hänvisar dessa frågor direkt till Resurs Bank på tel.nr: 0771-11 22 33.
Vad erbjuder ni för betalsätt?
När du beställer från vår hemsida kan du välja mellan följande betalsätt:
- NetOnNet-kortet
- Swish
- Kortbetalning (VISA/Mastercard)
- Direktbetalning via internetbank
- NetOnNet-faktura
- Resurs delbetalning
- Presentkort
- Faktura Företag via NetOnNet och Resurs Bank.
Går det att beställa till utlandet?
I dagsläget levererar vi endast till Sverige och Norge. Detta styrs beroende på var beställningen genomförts, www.netonnet.se för leverans inom Sverige respektive www.netonnet.no för leverans till Norge.
Har ni prisgaranti?
Vi erbjuder prisgaranti gentemot oss själva, ej mot konkurrenter. Vad det innebär är att om du köper en vara av oss, som senare sänks i pris inom din öppet köpstid, så erbjuder vi givetvis dig det aktuella lägre priset.
Kontakta vår kundservice för vidare hantering.
Övrigt
Vad är Andersson för märke?
Andersson är ett av NetOnNets egna märken.
Våra egna varumärken är ett led i att bygga NetOnNet som varumärke, då de utgör en viktig strategi för att hålla priserna nere utan att göra avkall på kvalitén för dig som konsument.
Med egna produkter minskas antalet led i distributionskedjan, vilket ökar företagets oberoende och möjliggör lägre prisnivåer för våra kunder.
Vad är en fyndvara?
En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage.
Samtliga produkter har genomgått och klarat vår grundliga kvalitetskontroll vad gäller funktion och de levereras alltid med samtliga tillbehör och har alla funktioner som specificerats.
Fyndvaror erbjuder vi till nedsatt pris och de säljs med samma garanti- och ångerrättsvillkor som alla andra varor.
Balance Scooter EG-Försäkran
Balance scooters, eller hooverboards, faller i Sverige under Maskindirektivet vilket medför att en EG-försäkran behöver upprättas. En EG-försäkran är i sin tur ett dokument som visar på vilka direktiv och förordningar som produkten uppfyllt för att kunna säljas på den europeiska marknaden och därigenom få sin CE-märkning. Andersson Balance Scooters uppfyller alla nödvändiga krav och går längre än många på marknaden för att säkerställa att produkten håller hög kvalitet och är säker att använda. Klicka här eller gå till följande länk https://www.netonnet.se/Content/Info/BalanceScooterEG
Var hittar jag bruksanvisningen till min produkt?
Om du eftersöker en bruksanvisning till din produkt så hittar du det på produktsidan under "tekniska specifikationer". I denna flik finns det en rubrik som heter manuler och dokumentation och där hittar du en nerladdningsbar manual. Finns inte manualen tillänglig kan du besöka tillverkarens supportsida eller kontakta oss.