All teknisk support samlad på ett ställe
Apple har utformat iPhone, iOS och många av apparna vilket gör iPhone till ett mycket välintegrerat system. Och det är bara AppleCare+ som ger dig direkt tillgång till service och support från Apples experter. Många problem kan lösas med ett enda telefonsamtal.
- Direktkontakt med Apples experter
- Expressutbytesservice
- Lokal service av Apple-hårdvara i Europa

Apple-hårdvara som omfattas av skyddet
- Din iPhone
- Batteriet*
- Hörlurar och tillbehör som ingick vid köpet

Mjukvarusupport ingår
Med AppleCare+ för iPhone kan Apples experter hjälpa till med att felsöka din iPhone, iOS, iCloud och Apple-utvecklade appar för iPhone:
- iOS och iCloud
- Trådlösa nätverk
- Apple-utvecklade appar som FaceTime, Mail, Safari och Kalender

Villkor
AppleCare+ ger dig support och hårdvaruskydd i upp till två år, inklusive skydd för upp till två fall av oavsiktliga skador. För varje fall tillkommer en självrisk på 249kr för skärmskador och 849 kr för andra typer av skador. Försäkringen gäller från inköpsdatumet för din iPhone.
Konsumenten kan rikta sina anspråk mot tillverkaren om försäljaren saknar medel, har lagt ned verksamheten eller inte kan hittas, läs mer om det här.
AppleCare+ täcker inte förlust eller stöld.
Läs fullständiga villkor för AppleCare+
* Du får täckning för batterier vars förmåga att hålla laddningen minskat med 80 procent eller mer jämfört med den ursprungliga specifikationen.