Vi rekommenderar att ni i första hand kontaktar tillverkarens support om ni får problem med en produkt. I många fall finns det tjänster hos tillverkaren som underlättar och snabbar upp hela processen med reklamation och service.
Föredrar ni att besöka oss är ni välkomna in i någon av våra Lagershoppar för att få hjälp med en reklamation. Det är viktigt att ni har med er kvitto eller garantibevis för att det skall kunna hanteras som ett garantiärende.
Ni kan också skicka in en felanmälan till oss så ombesörjer vi att det mailas ut en returfraktsedel och instruktioner för att skicka produkten till vår serviceavdelning, se rutin nedan.
Vid fraktskada ber vi er anmäla detta direkt till oss på telefon 033 - 488 488 eller via chatt & mail utanför öppettider. Synliga skador behöver anmälas senast 3 dagar efter mottagandet och dolda fraktskador inom 7 dagar.
Rutin för felanmälan. Obs! gäller endast företag.
- Ladda ner blanketten för felanmälan och fyll i efterfrågade uppgifter, ni hittar alla uppgifter som behövs på kvittot eller fakturan.
- Maila ifylld blankett till foretag@netonnet.com.
- När felanmälan inkommit registreras den i vårt system och en serviceorder skapas.
- Ni kommer kort därefter få ett mail med instruktioner för packning och inlämning samt en returfraktsedel bifogad.
- Ni ombesörjer att produkt blir ordentligt emballerad och att försändelsen lämnas in hos ett PostNord-ombud eller hämtas av chaufför vid större gods/pall.
- Vi har ditt ärende under uppföljning och om er service/kontroll inte är avklarad inom 2 veckor från mottagandet kommer vi att återkomma till er med en statusrapport.