NetOnNet lämnar 1 års garanti till företagskunder. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds ni självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Produktgarantin för LCD/Plasma-skärmar ges med förbehåll för pixelfel. Vid pixelfel hänvisar vi till tillverkarens pixelgaranti, vilka skiljer sig från produkt till produkt.
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge er ett förstklassigt garantiförfarande.
Obs! Reklamationsrätten gäller ej vid företagsköp.
Teknisk support
För teknisk support har NetOnNet rätt att hänvisa kund till tredjepartsföretag betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida.
Reklamation & felanmälan
Om ni får problem med en produkt under garantitiden kan ni besöka någon av våra Lagershoppar för att få hjälp med en reklamation. Det är viktigt att ni har med er kvitto eller garantibevis för att det skall kunna hanteras som ett garantiärende.
Ni kan också skicka in en felanmälan till oss så ombesörjer vi att det mailas ut en returfraktsedel och instruktioner för att skicka produkten till vår serviceavdelning. Vi står för fraktkostnaden exklusive eventuellt emballage som behövs för transporten. Rutin för felanmälan hittar ni här.
*Vid separat tecknat avtal med garantivillkor gäller det med tolkningsföreträde.