1. Köpinformation
Vid beställning träffas avtal om köp när ni väljer att bekräfta ert köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till er registrerade mailadress. Beställda produkter förblir NetOnNets egendom tills dess att de är till fullo betalda.
Er order kommer att skickas från vårt centrallager i Borås. Ändringar och tillägg måste göras innan er order behandlas och skickas från oss. Om ni upptäcker eventuella felaktigheter på er order är det därför viktigt att ni omgående kontaktar oss för att om möjligt ändra i ordern.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel, om vi anser dig vara en konkurrent till Netonnet och om en genomförd beställning skulle innebära att vi begår avtalsbrott gentemot någon av våra samarbetspartners
2. Köpinformation Vitvaror
Leverans och tjänstevillkor vid köp av vitvaror*
*Diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kyl, frys, spis, spishäll, inbyggnadsugn och köksfläkt. EJ bänkdiskmaskin och mikrovågsugn
Hemleverans utan tjänst
Leverans sker till tomtgräns/port och mottagaren har ansvaret för att ta in beställd produkt i bostaden. Leveransen sker med vanlig lastbil och vägen fram till tomtgräns/port måste vara framkomlig för vanlig lastbil. Undantagsfall då vi inte kan leverera fram till tomtgräns/port är vid öar utan fast vägförbindelse*.
Vid leverans behövs mottagaren vara på plats för att ta emot varorna. Legitimering krävs vid överlämning av transportör
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta vår kundservice för att bestämma en ny utkörningsdag. Du kommer då att bli debiterad en kostnad 500:- för ny utkörning
Hemleverans med inbärning
Vid beställning av vitvaror med inbärning av produkten ligger ansvaret för att skyddagolv, väggar med mera hos dig. Transportörerna har skyldighet att ha skyddsutrustning och skor kommer att behållas på.
Av storleksskäl har transportör inte möjlighet att bär in side-by-side-skåp.
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta vår kundservice för att bestämma en ny utkörningsdag. Du kommer då att bli debiterad en kostnad 500:- för ny utkörning
Hemleverans med inbärning och installation
Vid beställning av vitvaror med installation sker installationen av Bring som är certifierade installatörer. Du som kund blir kontaktad utav installatören när dem har mottagit din vara för att boka in en dag och tid som du är hemma. När produkten ska levereras kommer du bli kontaktad ca 30 minuter innan leverans utav installatören.
Vid beställning av vitvaror med inbärning av produkten ligger ansvaret för att skyddagolv, väggar med mera hos dig. Transportörerna har skyldighet att ha skyddsutrustning och skor kommer att behållas på.
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta vår kundservice för att bestämma en ny utkörningsdag. Du kommer då att bli debiterad en kostnad 500:- för ny utkörning.
Vid installation är det viktigt att följande förberedelse är gjorda:
- Frigöra plats för inbärning och vid installations platsen då vi fraktar in godset med elektrisk kärra. Vitvaror är vanligtvis ca 60 cm breda exklusive emballaget.
- Ingen bortforsling sker av gammal produkt, det ska vara frånkopplat och bortlyft innan installatör anländer.
- Skydda golv, väggar med mera
Vid installation av Tvätt- och/eller diskmaskin är det viktigt med följande förberedelser:
- Droppskyddsbricka ska finnas vid installation av diskmaskin
- Vid installation av diskmaskin får inte eluttag sitta direkt bakom maskinen om det finns behöver det flyttas av elektriker innan installation kan ske av installatören.
- Installation av tvättmaskin och torktumlare sker endast i godkänt våtrum
- Lättillgänglig och fungerande ballofix (avstängningskran) på t.ex. blandaren.
- Viktigt att ström, vatten och avlopp är regelrätt installerat från början och sitter inom funktionellt angivet avstånd.
- Installation sker endast i existerande kopplingsdosa, det ska vara enkelt och lättillgängligt att öppna- och stänga vattentillförseln och det ska vara ett standardmässigt installerat och stabilt avloppsystem.
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta vår kundservice för att bestämma en ny utkörningsdag. Du kommer då att bli debiterad en kostnad 500:- för ny utkörning
Installatören gör inte följande:
- Installatören får ej lyfta vitvaror (enligt arbetsmiljölagen)
- Av hänsyn till försäkringsskyddet och potentiella skador får installatören inte heller skära eller borra hål i exempelvis köksskåp. Detta måste vara färdigt i förväg.
- I samband med montering av integrerbara produkter får installatören inte heller foga, montera eller anpassa skåpluckor eller bordsskivor. Därför får inte inbyggnadsbara produkter jämnas till eller justeras på höjden eftersom justeringen kan utföras korrekt först när kundens kökslucka är monterad utanpå produkten.
- Av storleksskäl har installatören inte möjlighet att installera side-by-side-skåp.
- På grund av de speciella krav som ställs på gasprodukter har installatören inte möjlighet att installera gasspisar, gashällar eller liknande produkter. Detta gäller även vid bortforsling, dvs. installatören får inte avinstallera den gamla gasprodukten för bortforsling, utan detta måste förberedas på förhand av auktoriserad specialist.
- Installatören får inte flytta eluttag då detta endast får göras av behörig elektriker.
- Frånluftstorktumlare kan installeras av installatören som ansluter maskinen till eluttaget och framdragen ventilationskanal. Avloppsslang installeras ej av installatören
- Vid installation av kondenstorktumlare installeras inte avloppsslang, produkten är funktionell med enbart kondensbehållaren. Man tömmer den inbyggda kondensbehållaren efter användning eller kopplar in avloppsslangen själv i efterhand.
Bortforsling av gammal vitvara:
Du kan i samband med din beställning av vitvaror välja att få din gamla vitvara bortforslad. Upphämtande av din gamla vitvara kommer att genomföras av samma transportör som du valt vid leveransen och hämtas på samma adress som leveransen sker till.
- Standardleverans: den gamla varan ska vara avinstallerad och stå utanför ditt hem så att transportören kan ta med sig den från tomtgränsen/porten.
- Uppbärning: den gamla varan ska vara avinstallerad och stå där du önskar att den nya varan ska placeras.
- Installation: installatören avinstallerar den gamla varan åt dig innan den nya produkten installeras. Var uppmärksam på att installatören inte har behörighet att avinstallera gamla gasprodukter för bortforsling, utan detta ska förberedas på förhand av auktoriserad specialist.
- Demontera eventuella köksluckor om varan är integrerbar.
- Tömma varan från matvaror, kläder eller liknande innehåll.
- Avfrosta frys och kylskåp.
- Disk- och tvättmaskin ska i möjligaste mån vara tömda på vatten.
Notera: Bortforsling av side-by-side-skåp kan endast erbjudas om skåpet i fråga kan hämtas vid tomtgräns/port av transportören. Side-by-side skåp kan tyvärr inte installeras av storleksskäl.
Önskar du göra en retur kan upphämtning bokas. Returfrakten är 500:- för varor som levererats via hemkörning. Priset gäller då per produkt, ska flera produkter returneras tillkommer fler avgifter.
Om du önskar ångra ditt köp innan produkten levererats men efter att den har skickats tillkommer en returfraktavgift på 500kr. Priset gäller då per produkt.
- Utbärning av returvara: 900:-. (pris per produkt)
• Avinstallation och utbärning av returvara: 1300:- (pris per produkt)
Om vi inte kan hämta varan på avtalat datum hos dig och detta beror inte på transportören läggs det till en avgift på 500:- för en ny upphämtning.
Om produkten inte kan levereras hem till dig på grund av att du ej är hemma eller att produkten inte kan installeras på platsen kommer en avgift tillkomma för retur och du kan i så fall boka en ny utkörning mot kostnad.
Transportsskada
Vid leverans rekommenderar vi att undersöka förpackningen eller emballaget så att du kan se att leveransen levererat hel. Om olyckan är framme och varan har skadats under transporten, rekommenderar Vi på NetOnNet att du nekar mottagning av varan och kontaktar NetOnNet kundtjänst direkt. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3* dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.
Garanti reklamation
Reklamation / Garanti
När det gäller samtliga vitvaror kan så kallad ”onsite”-service utföras. Detta innebär att tillverkarens egna servicetekniker korrigerar en eventuell skada på produkten på den plats där produkten befinner sig. Om du vill reklamera en vitvara kan du därför med fördel ta direktkontakt med tillverkarens servicepartner, som du hittar i kontaktuppgifter som finns tillgänglig på netonnet.se.
Om serviceteknikern inte kan konstatera att det finns ett fel hos varan eller om felet beror på en felaktig installation av varan så kan servicepartnern avkräva betalning för arbetstid och transport.
Retur:
Vi erbjuder företag 30 dagars öppet köp*. Det gäller oavsett om ni handlar via hemsidan eller i någon av våra lagershopar. Öppet köp gäller ej beställningsvaror som inte ingår i ordinarie sortiment.
Återköp/retur tillämpas ej utan godkännande av NetOnNet B2B. Om ni önskar använda er av öppet köp ber vi er meddela oss det så snart som möjligt.
*Vid separat tecknat avtal med villkor kring öppet köp och retur gäller det med tolkningsföreträde.
Vad är en produktförpackning?
Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör.
För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress nedan, eller returnera den i någon av våra lagershoppar, vi rekommenderar att du lämnar tillbaka den i samma lagershop där du gjort ditt köp. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.
Vi ger dig mycket förmånliga returvillkor. Detta för att du som kund skall känna dig så nöjd som möjligt med ditt köp. Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen och provat produkten.
I de fall produkten ej är fullgott rengjord, tillbehör saknas, förbrukningsmaterial är använda eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på minst 20% för att återställa varan till nyskick. NetOnNet avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick.
Hur returnerar jag min vara?
Vid retur av vitvara* där du som kund beställt tilläggstjänst så som installation och/eller uppbärning samt bortforsling och returkostnad kommer ej att återbetalas.
Du kan lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershoppar, vi rekommenderar att du lämnar tillbaka den i samma lagershop där du gjort ditt köp. Du kan även registrera din retur via hemsidan och köpa fraktsedel i förväg här.
Önskar du använda returfraktsedel kan du hitta denna här. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finner du på returblanketten.
*Diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kyl, frys, spis, spishäll, inbyggnadsugn och köksfläkt. EJ bänkdiskmaskin och mikrovågsugn
2. Priser och betalsätt
Samtliga priser anges exklusive moms eller inklusive moms, beroende på hur ni valt att visa dem. Eventuella avgifter för frakt och betalsätt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
Kortbetalning – Genomför ert köp med hjälp av VISA eller Mastercard. Efter att ni bekräftat ert köp i kassan kommer ni få ange kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se era uppgifter. Vi accepterar inte kort som är utfärdade av utländsk bank, förutom vid köp direkt i någon av våra Lagershopar.
Resurs företagsfaktura - Tillsammans med Resurs Bank kan vi erbjuda företag betalning mot faktura. Fakturan skickas ut till registrerad mailadress i samband med att vi behandlar och skickar beställningen. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även villkor för Resurs företagsfaktura.
NetOnNet företagsfaktura - Med ett fakturakonto får ni en stående kredit hos NetOnNet B2B och kan smidigt göra era inköp på faktura via hemsidan, mail, telefon och i lagershopar. Lämpligt för företag som behöver större kreditlimit än det som godkänns från Resurs Bank eller vid önskemål om att kunna lägga till behöriga personer som får handla. Vid eventuell betalningsförsening utgår dröjsmålsränta på utstående belopp med åtta (8) % + gällande referensränta (tidigare diskonto) per månad. Betalningstid är tio (10) dagar netto om inget annat avtalats. Information om hur ni ansöker om ett konto finner ni här.
NetOnNet Företagskort - NetOnNet Företagskort ger er 30-60 dagars betalningstid på era inköp och möjlighet till flexibel betalning. Månaden efter era inköp bestämmer ni själva om ni vill betala allt på en gång eller dela upp betalningen. Betalas hela beloppet månaden efter köpet tillkommer endast en administrationsavgift på 39 kr. NetOnNet Företagskort har ingen årsavgift och ni har även möjlighet att koppla flera kort till samma konto vilket möjliggör att företaget slipper rekvisitioner och fullmakter. Delbetalning erbjuds i upp till 3 månader med månadsränta, för närvarande 1,25 %.
3. Leveransinformation
Leveranstiden avgörs av det fraktsätt ni väljer i kassan. Väljer ni Fri Frakt är leveranstiden 3-6 dagar jämfört med 1-3 dagar om ni väljer fraktsätt Express. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Leveranstiden för abonnemangsbeställningar är 5-10 arbetsdagar.
Ni finner information kring aktuell lagerstatus för Internet samt Lagershop under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får ni i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Ni har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra er beställning. Vår leveransgaranti innebär att vi krediterar eventuell fraktkostnad om vi eller PostNord misslyckas med att leverera era varor inom utsatt tid (1-2 dagar vid fraktsätt Expresshantering).
Om er beställda produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig produkt. Detta gäller exempelvis tillbehör såsom kablage m.m. Dvs. inte huvudprodukter såsom mobiltelefoner, TV mm. Om ni inte är nöjda med ersättningsprodukten har ni full returrätt, utan extra kostnad.
Skulle någon av produkterna ni beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på er order kan vi i vissa fall dela beställningen. Ni behöver då aldrig betala mer än den ursprungliga fraktkostnaden.
Vi står för transportrisken när vi skickar något till er, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter er med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står ni som kund för transportrisken.
För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 195 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader. Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via Resurs Bank kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.
Vi erbjuder följande fraktalternativ:
Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Er beställning levereras direkt i brevlåda eller postbox. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på eller lämna en avisering så att ni kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
Ombudsleverans – Er beställning levereras till företagets närmaste postombud. Ni kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att ni fyller i mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att budet har med sig giltig legitimation. En ombudsleverans ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.
Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-18.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas hos PostNords ombud.
Pall – Tyngre och större gods/order levereras på pall, vilket sker till företagets adress i gatuplan helgfri vardag dagtid (08-17). Tiderna kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att kontakta er för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som PostNord kan nå er på under dagtid. Om ni skulle missa den bokade tiden kan ni kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera er för den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
5. Transportskada
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället ber vi er att anmäla det omgående till oss. Synliga skador behöver anmälas senast 3 dagar efter mottagandet och dolda fraktskador inom 7 dagar. Om ni upptäcker en skada på kartongen vid leveranstillfället kan ni vägra att ta emot godset förutsatt att ni inte hunnit kvittera mottagandet. För att reklamationen mot PostNord skall kunna hanteras korrekt måste ni spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
Force Majeure
NetOnNet är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar NetOnNets fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
6. Garanti*
NetOnNet lämnar 1 års garanti till företagskunder. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds ni självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Produktgarantin för LCD/Plasma-skärmar ges med förbehåll för pixelfel. Vid pixelfel hänvisar vi till tillverkarens pixelgaranti, vilka skiljer sig från produkt till produkt.
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge er ett förstklassigt garantiförfarande.
Obs! Reklamationsrätten gäller ej vid företagsköp.
Teknisk support
För teknisk support har NetOnNet rätt att hänvisa kund till tredjepartsföretag betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida.
*Vid separat tecknat avtal med garantivillkor gäller det med tolkningsföreträde.
7. Öppet köp och retur*
Vi erbjuder företag 30 dagars öppet köp. Det gäller oavsett om ni handlar via hemsidan eller i någon av våra lagershopar.
Återköp/retur tillämpas ej utan godkännande av NetOnNet B2B. Om ni önskar använda er av öppet köp ber vi er meddela oss det så snart som möjligt.
Undantag från öppet köp
- Öppet köp avser en vara som med bruten förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen brutits av konsumenten. (hygienartiklar inom kropp-, tand-,hårvård och hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth headset)
- Öppet köp gäller inte för mobiler eller surfplattor med bruten förpackning
- Öppet köp gäller inte vid köp av fler än 5 utav samma artikel på samma order oavsett varukategori
Hur returnerar jag min vara?
Kontakta oss på 033-488 488 eller maila foretag@netonnet.com och meddela att ni avser göra en retur. Fyll i den returblankett som vi skickar till er vid godkänd retur. Ytterligare instruktioner kring hur ni går tillväga finner ni på returblanketten. Vid nyttjande av öppet köp står ni som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till er kommer att återbetalas. Ni kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar. NetOnNet kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar er att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. NetOnNet har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.
Returadress:
Teknisk service NetOnNet
Företagsgatan 69
504 64 Borås
Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker inom 14 dagar från det att ni meddelat oss att ni önskar använda er av öppet köp. I det fall då produkten inte är oss tillhanda omgående kommer vi att administrera återbetalningen så snart produkten är registrerad som mottagen på vårt lager. Återbetalning kan enbart ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Om ni valt faktura via Resurs Bank som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Resurs Bank på telefon 0771-112233 för återbetalning. Vid kreditering av NetOnNet-faktura finns beloppet tillgodo på ert konto eller att ni använder kreditnotan vid inbetalning på ny faktura. Önskar ni utbetalning av innestående tillgodobelopp ber vi er skicka era kund- och bankuppgifter till foretag@netonnet.com.
Programvara
Kund erhåller ingen annan rätt än vad som medföljer av de licenser eller särskilda villkor som kommer med respektive programvara. Programvaran får endast användas i enlighet med villkoren i medföljande licensvillkor.
*Vid separat tecknat avtal med villkor kring öppet köp och retur gäller det med tolkningsföreträde.
8. Miljöansvar
Vi är medlemmar i det nationella insamlingssystemet El-Kretsen. El-Kretsen samlar både in elektroniken och ser till att materialet återvinns, vilket är en förutsättning för en bättre miljö. Ni kan enkelt lämna in alla gamla elektroniska apparater hos oss oavsett var ni köpt dem. Detta görs antingen i servicedisken i någon av våra lagershopar eller hos alla de kommunala återvinningscentraler som omfattas av systemet. För en komplett lista över återvinningscentraler i er kommun, vänligen se www.el-kretsen.se.
9. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring
När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning samt vid tecknande av försäkring.
Personuppgiftsansvarig är vi, NetOnNet AB (publ), 556520-4137, Box 1716, 501 17 BORÅS, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna (inklusive i förekommande fall personnummer) kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden samt fullgöra eventuella bonusavtal. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.
Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postala utskick eller på andra sätt. NetOnNet strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid NetOnNet åtar sig att införa en så kallad reklamspärr. Anmälan om reklamspärr görs till Kundservice på telefon 033-488 488.
10. Kontakt och övrig information
Länkar på netonnet.se möjliggör att ni lämnar NetOnNets server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av oss och NetOnNet bär således ingen som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.
Vårt huvudkontor är belägget i postorderstaden Borås på följande adress:
NetOnNet AB
Box 1716 (Företagsgatan 69)
501 17 BORÅS
Vi är certifierade av Trygg e-handel som innehåller en rad bestämmelser så att ni kan känna er trygga med att handla av oss.
