1. Köpinformation
Vid beställning träffas avtal om köp när ni väljer att bekräfta ert köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till er registrerade mailadress. Beställda produkter förblir NetOnNets egendom tills dess att de är till fullo betalda.
Er order kommer att skickas från vårt centrallager i Borås. Ändringar och tillägg måste göras innan er order behandlas och skickas från oss. Om ni upptäcker eventuella felaktigheter på er order är det därför viktigt att ni omgående kontaktar oss för att om möjligt ändra i ordern.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om ni inte är nöjda med vår korrigering har ni självfallet rätt att avboka ordern. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.
2. Priser och betalsätt
Samtliga priser anges exklusive moms eller inklusive moms, beroende på hur ni valt att visa dem. Eventuella avgifter för frakt och betalsätt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
Direktbanksbetalning – Efter att ni bekräftat ert köp i kassan slussas ni vidare till er internetbank för att slutföra betalningen. Pengarna kommer att dras direkt från ert konto när ni godkänner transaktionen.
Kortbetalning – Genomför ert köp med hjälp av VISA eller Mastercard. Efter att ni bekräftat ert köp i kassan kommer ni få ange kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se era uppgifter. Vi accepterar inte kort som är utfärdade av utländsk bank, förutom vid köp direkt i någon av våra Lagershopar.
Resurs företagsfaktura - Tillsammans med Resurs Bank kan vi erbjuda företag betalning mot faktura. Fakturan skickas ut till registrerad mailadress i samband med att vi behandlar och skickar beställningen. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i företagets namn levererar vi enbart till registrerad företagsadress. Se även villkor för Resurs företagsfaktura.
NetOnNet företagsfaktura - Med ett fakturakonto får ni en stående kredit hos NetOnNet B2B och kan smidigt göra era inköp på faktura via hemsidan, mail, telefon och i lagershopar. Lämpligt för företag som behöver större kreditlimit än det som godkänns från Resurs Bank eller vid önskemål om att kunna lägga till behöriga personer som får handla. Vid eventuell betalningsförsening utgår dröjsmålsränta på utstående belopp med åtta (8) % + gällande referensränta (tidigare diskonto) per månad. Betalningstid är tio (10) dagar netto om inget annat avtalats. Information om hur ni ansöker om ett konto finner ni här.
NetOnNet Företagskort - NetOnNet Företagskort ger er 30-60 dagars betalningstid på era inköp och möjlighet till flexibel betalning. Månaden efter era inköp bestämmer ni själva om ni vill betala allt på en gång eller dela upp betalningen. Betalas hela beloppet månaden efter köpet tillkommer endast en administrationsavgift på 39 kr. NetOnNet Företagskort har ingen årsavgift och ni har även möjlighet att koppla flera kort till samma konto vilket möjliggör att företaget slipper rekvisitioner och fullmakter. Delbetalning erbjuds i upp till 3 månader med månadsränta, för närvarande 1,25 %.
3. Leveransinformation
Leveranstiden avgörs av det fraktsätt ni väljer i kassan. Väljer ni Fri Frakt är leveranstiden 3-6 dagar jämfört med 1-3 dagar om ni väljer fraktsätt Express. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Leveranstiden för abonnemangsbeställningar är 5-10 arbetsdagar.
Ni finner information kring aktuell lagerstatus för Internet samt Lagershop under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får ni i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Ni har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra er beställning. Vår leveransgaranti innebär att vi krediterar eventuell fraktkostnad om vi eller PostNord misslyckas med att leverera era varor inom utsatt tid (1-2 dagar vid fraktsätt Expresshantering).
Om er beställda produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig produkt. Detta gäller exempelvis tillbehör såsom kablage m.m. Dvs. inte huvudprodukter såsom mobiltelefoner, TV mm. Om ni inte är nöjda med ersättningsprodukten har ni full returrätt, utan extra kostnad.
Skulle någon av produkterna ni beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på er order kan vi i vissa fall dela beställningen. Ni behöver då aldrig betala mer än den ursprungliga fraktkostnaden.
Vi står för transportrisken när vi skickar något till er, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter er med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står ni som kund för transportrisken.
För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 195 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader. Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via Resurs Bank kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet
Vi erbjuder följande fraktalternativ:
Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Er beställning levereras direkt i brevlåda eller postbox. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på eller lämna en avisering så att ni kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
Ombudsleverans – Er beställning levereras till företagets närmaste postombud. Ni kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att ni fyller i mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att budet har med sig giltig legitimation. En ombudsleverans ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.
Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-18.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas hos PostNords ombud.
Pall – Tyngre och större gods/order levereras på pall, vilket sker till företagets adress i gatuplan helgfri vardag dagtid (08-17). Tiderna kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att kontakta er för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som PostNord kan nå er på under dagtid. Om ni skulle missa den bokade tiden kan ni kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera er för den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
4. Transportskada
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället ber vi er att anmäla det omgående till oss. Synliga skador behöver anmälas senast 3 dagar efter mottagandet och dolda fraktskador inom 7 dagar. Om ni upptäcker en skada på kartongen vid leveranstillfället kan ni vägra att ta emot godset förutsatt att ni inte hunnit kvittera mottagandet. För att reklamationen mot PostNord skall kunna hanteras korrekt måste ni spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
Force Majeure
NetOnNet är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar NetOnNets fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
5. Garanti*
NetOnNet lämnar 1 års garanti till företagskunder. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds ni självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Produktgarantin för LCD/Plasma-skärmar ges med förbehåll för pixelfel. Vid pixelfel hänvisar vi till tillverkarens pixelgaranti, vilka skiljer sig från produkt till produkt.
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge er ett förstklassigt garantiförfarande.
Obs! Reklamationsrätten gäller ej vid företagsköp.
Teknisk support
För teknisk support har NetOnNet rätt att hänvisa kund till tredjepartsföretag betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida.
*Vid separat tecknat avtal med garantivillkor gäller det med tolkningsföreträde.
6. Öppet köp och retur*
Vi erbjuder företag 10 dagars öppet köp vid obruten förpackning. Det gäller oavsett om ni handlar via hemsidan eller i någon av våra lagershopar.
Öppet köp gäller ej beställningsvaror som inte ingår i ordinarie sortiment.
Återköp/retur tillämpas ej utan godkännande av NetOnNet B2B. Om ni önskar använda er av öppet köp ber vi er meddela oss det så snart som möjligt.
Hur returnerar jag min vara?
Kontakta innesälj på 033-488 488 eller foretag@netonnet.com och meddela att ni avser göra en retur. Fyll i den returblankett som finns som länk i mailet med Leveransbesked ni fick när vi skickade er beställning. Ytterligare instruktioner kring hur ni går tillväga finner ni på returblanketten. Vid nyttjande av öppet köp står ni som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till er kommer att återbetalas. Ni kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar. NetOnNet kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar er att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. NetOnNet har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.
Returadress:
Teknisk service NetOnNet
Företagsgatan 69
504 64 Borås
Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker inom 14 dagar från det att ni meddelat oss att ni önskar använda er av öppet köp. I det fall då produkten inte är oss tillhanda omgående kommer vi att administrera återbetalningen så snart produkten är registrerad som mottagen på vårt lager. Återbetalning kan enbart ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Om ni valt faktura via Resurs Bank som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Resurs Bank på telefon 0771-112233 för återbetalning. Vid kreditering av NetOnNet-faktura finns beloppet tillgodo på ert konto eller att ni använder kreditnotan vid inbetalning på ny faktura. Önskar ni utbetalning av innestående tillgodobelopp ber vi er skicka era kund- och bankuppgifter till foretag@netonnet.com.
Programvara
Kund erhåller ingen annan rätt än vad som medföljer av de licenser eller särskilda villkor som kommer med respektive programvara. Programvaran får endast användas i enlighet med villkoren i medföljande licensvillkor.
*Vid separat tecknat avtal med villkor kring öppet köp och retur gäller det med tolkningsföreträde.
7. Miljöansvar
Vi är medlemmar i det nationella insamlingssystemet El-Kretsen. El-Kretsen samlar både in elektroniken och ser till att materialet återvinns, vilket är en förutsättning för en bättre miljö. Ni kan enkelt lämna in alla gamla elektroniska apparater hos oss oavsett var ni köpt dem. Detta görs antingen i servicedisken i någon av våra lagershopar eller hos alla de kommunala återvinningscentraler som omfattas av systemet. För en komplett lista över återvinningscentraler i er kommun, vänligen se www.el-kretsen.se.
8. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring
När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning samt vid tecknande av försäkring.
Personuppgiftsansvarig är vi, NetOnNet AB (publ), 556520-4137, Box 1716, 501 17 BORÅS, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna (inklusive i förekommande fall personnummer) kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden samt fullgöra eventuella bonusavtal. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.
Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postala utskick eller på andra sätt. NetOnNet strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid NetOnNet åtar sig att införa en så kallad reklamspärr. Anmälan om reklamspärr görs till Kundservice på telefon 033-488 488.
9. Kontakt och övrig information
Länkar på netonnet.se möjliggör att ni lämnar NetOnNets server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av oss och NetOnNet bär således ingen som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.
Vårt huvudkontor är belägget i postorderstaden Borås på följande adress:
NetOnNet AB
Box 1716 (Företagsgatan 69)
501 17 BORÅS
Vi är certifierade av Trygg e-handel som innehåller en rad bestämmelser så att ni kan känna er trygga med att handla av oss.
