Innehållsförteckning
1. ▼Köpinformation
2. ▼Priser och betalsätt
3. ▼Leveransinformation
4. ▼Transportskador och felexpediering
5. ▼Garanti och reklamation
6. ▼Ångerrätt och öppet köp
7. ▼Miljöansvar
8. ▼Personuppgifter
9. ▼Kontakt och övrig information
1. Köpinformation
Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress som angetts vid beställningstillfället. Beställda produkter förblir NetOnNets egendom till dess de till fullo är betalda.
Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att ändra din order. Eventuella ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.
Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.
2. Priser och betalsätt
Samtliga priser anges inklusive moms eller exklusive moms, beroende på hur du valt att visa dem. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
Direktbanksbetalning
Efter att du bekräftat ditt köp i kassan slussas du vidare till din internetbank för att slutföra din betalning. Pengarna kommer att dras direkt från ditt konto när du godkänner transaktionen.
Kortbetalning
Genomför ditt köp med hjälp av ditt VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter. Vi accepterar inte kort som är utfärdade av utländsk bank, förutom vid köp direkt i någon av våra Lagershopar.
Delbetalning
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig att dela upp din betalning. Du har alltid 30 till 60 dagars kredit. Den första avin kommer månaden efter köpet och det är först då du själv avgör vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. Grundkraven för Delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även Allmänna villkor. Delbetalning gäller ej företag. Vill du veta mer? Klicka här!
NetOnNet-faktura
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig NetOnNet-faktura. Fakturan skickas ut från Resurs Bank i samband med att din order skickas. Grundkraven för NetOnNet-faktura är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även Särskilda villkor för NetOnNet-faktura. När det gäller Faktura Företag se punkten nedan. Läs mer om faktura här
NetOnNet-kortet
NetOnNet Företagskort
NetOnNet Företagskort ger dig 30-60 dagars betalningstid på dina inköp och möjlighet till flexibel betalning. Månaden efter dina inköp bestämmer du själv om du vill betala allt på en gång eller dela upp din betalning. Betalas hela beloppet månaden efter köpet tillkommer endast en administrationsavgift på 39 kr. NetOnNet Företagskort har ingen årsavgift och du har även möjlighet att koppla flera kort till samma konto vilket möjliggör att företaget slipper rekvisitioner och fullmakter. Delbetalning erbjuds i upp till 3 månader med månadsränta, för närvarande 1,25 %. Allmänna villkor.
Faktura Företag
Med ett fakturakonto får ni en stående kredit hos NetOnNet B2B och kan smidigt göra era inköp på faktura via hemsidan, mail, telefon och i lagershopar. Lämpligt för företag som behöver större kreditlimit än det som godkänns från Resurs Bank eller vid önskemål om att kunna lägga till behöriga personer som får handla. Vid eventuell betalningsförsening utgår dröjsmålsränta på utstående belopp med åtta (8) % + gällande referensränta (tidigare diskonto) per månad. Betalningstid är tio (10) dagar netto om inget annat avtalats. Information om hur ni ansöker om ett konto finner ni här.
3. Leveransinformation
Leveranstiden avgörs av det fraktsätt du väljer i kassan. Väljer du Fri Frakt är leveranstiden 3-6 dagar jämfört med 1-3 dagar* om du väljer fraktsätt Express. Vid val av Best hemleverans väljer du själv dag och tid för leverans. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Vid abonnemangsköp skickas din order från oss så fort registrering av abonnemanget skett. Paketet levereras till ditt närmsta ombud. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar (förlängt under högsäsong).
Godkänd kreditkontroll krävs och operatörens abonnemangsavtal måste signeras innan ordern skickas iväg.
Du finner information kring aktuell lagerstatus för Internet samt Lagershop under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning.
Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.
Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.
För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 195 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader. Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via Resurs Bank kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet
Om du bor på en lantbrevbärarlinje och har valt hemleverans kommer Posten lämna en avi i din brevlåda. Därefter ska du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för utkörning av din beställning. Vänligen observera att leveranstiden blir några dagar längre vid lantbrevbärarlinje.
Instabox:
När paket är skickat får du SMS med trackinglänk. När paketet kan hämtas får du SMS med pinkod och kan med hjälp av pinkoden hämta paketet snabbt och enkelt. För vissa produkter kan BankID krävas vid uthämtning. Ditt paket ligger kvar i paketskåpet i tre dagar (helgdagar räknas som halvdagar). Efter tre dagar hämtar Instabox hem ditt paket till sitt lager och du kan då inom 10 dagar beställa en ny utkörning till samma, eller ett annat av våra skåp, utan extra kostnad. Instabox meddelar alltid dagen innan paketet skickas till lager, och du kan alltid kontakta Instabox om du har något särskilt önskemål.
* För leveranser norr om postnummerområde 82 (Östersundsregionen), samt öar utan broförbindelse, förlängs leveranstiden med en arbetsdag.
Vi erbjuder följande fraktsätt:
Brev / Varubrev
För beställningar med mindre vikt och volym. Er beställning levereras direkt i brevlåda eller postbox. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på eller lämna en avisering så att ni kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
Leverans till ombud
Leverans sker till närmsta postombud. PostNord kommer att skicka en SMS-avi när försändelsen har kommit fram, saknas giltigt SMS-nummer skickas brevavisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 14 dagar efter ankomstdatumet.
Bud visar bådas legitimation.
Best Hemleverans
Leverans sker vald dag och tid hela vägen till din dörr. När leveransen lastas för utkörning får du ett SMS där du kan följa bilen på en karta och se hur många stopp bilen har kvar innan du får dina varor. Du behöver vara hemma och signera att du mottagit leveransen. I kassan kan du se hur snabbt just du kan få leverans.
Hempaket
Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08-17) eller kvällstid (17-21) beroende på ditt val i kassan. Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
Hemleverans Pall
Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan kl 08-17. PostNord kommer att skicka SMS till dig när pallen nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
Företagspaket
Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-17.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral.
Hämta i Lagershop
Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i valfri Lagershop. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas (vanligtvis inom 2 timmar från beställning). När du hämtar produkten behöver du visa legitimation. Bud visar bådas legitimation. Notera att Hämta i Lagershop endast är möjligt om varan finns i lager i önskad Lagershop. När du mottagit aviseringen har du 14 dagar på dig att hämta din order. Efter att 14 dagar har passerat så går varorna tillbaka till hyllan och ordern slås i retur.
Instabox
Ditt paket ligger kvar i paketskåpet i tre dagar (helgdagar räknas som halvdagar). Efter tre dagar hämtar Instabox hem ditt paket till sitt lager och du kan då inom 10 dagar beställa en ny utkörning till samma, eller ett annat av våra skåp, utan extra kostnad. Instabox meddelar alltid dagen innan paketet skickas till lager, och du kan alltid kontakta Instabox om du har något särskilt önskemål!
4. Transportskador och felexpediering
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3* dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.
*Obs, detta skall ej förväxlas med den lagstadgade reklamationsrätten på 3 år. Mer om detta kan ni läsa under 5. Garanti och reklamation.
Force Majeure
NetOnNet är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar NetOnNets fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
5. Garanti och reklamation
Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. På Andersson LED-TV ger vi dig hela 3 års garanti samt 3 års 100% pixelgaranti. För datorprodukter, telefoni, intimprodukter, reservdelar samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex projektorlampor, batterier* och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Produktgarantin för LCD/Plasma-skärmar ges med förbehåll för pixelfel. Vid pixelfel hänvisar vi till tillverkarens pixelgaranti, vilka skiljer sig från produkt till produkt.
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande.
Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vid godkänt ärende inom reklamationen ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reserersättning. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta vår kundservice innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss.
*Garantitiden för batterier är 6 månader om inget annat anges i produktmanualen.
Teknisk support
För teknisk support har NetOnNet rätt att hänvisa kund till tredje partföretag betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida
6. Ångerrätt och Öppet köp
Detta innebär bland annat att du inte kan returnera intima-, hygien- och in-earprodukter vid bruten förpackning. Detta gäller alla inköp från och med 2020-06-01.
För köp gjorda i Lagershop krävs originalkvitto vid retur.
Vad är en produktförpackning?
Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör.
För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress nedan, eller returnera den i någon av våra lagershopar. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.
Vi ger dig mycket förmånliga returvillkor. Detta för att du som kund skall känna dig så nöjd som möjligt med ditt köp. Du får returnera din vara, trots att du öppnat förpackningen och provat produkten.
I de fall produkten ej är fullgott rengjord, tillbehör saknas, förbrukningsmaterial är använda eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på minst 20% för att återställa varan till nyskick. NetOnNet avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick.
Hur returnerar jag min vara?
Fyll i din returblankett som finns som länk i mailet med Leveransbesked du fick när vi skickade din beställning, som du även hittar här. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finner du på returblanketten. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och eventuell fraktkostnad från oss till dig kommer att återbetalas. Du kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar. Använd en frakttjänst som erbjuder utkörning till vår returadress. NetOnNet kommer inte att hämta ut försändelser som levereras till ombud eller mot postförskott.
OBS! Du kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar.
Undantag från ångerrätten.
- Ångerrätten upphör att gälla om fullgörandet av en tjänst har påbörjats med konsumentens samtycke. Exempel på detta är abonnemang för till exempel telefoni, internet eller digital-TV. Köp som är operatör-subventionerat kan endast ångras i sin helhet (d.v.s. ångerrätten rör både tjänsten och den/de artiklar som ingick i erbjudandet vid köptillfället).
- Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla, hit hör t ex batterier, bläckpatroner, minneskort samt presentkort.
- Avser en vara som med bruten förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen brutits av konsumenten. (hygienartiklar inom kropp-, tand-,hårvård och hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth headset)
- Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
- Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits.
- Företagskunder har ångerrätt i 10 dagar vid obruten förpackning.
Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till samma kort som användes vid köptillfället och enbart till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton.
Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Resurs Bank på telefon 0771-11 22 33 för återbetalning.
Programvara
Kund erhåller ingen annan rätt än vad som medföljer av de licenser eller särskilda villkor som kommer med respektive programvara. Programvaran får endast användas i enlighet med villkoren i medföljande licensvillkor.
7. Miljöansvar
Vi är medlemmar i det nationella insamlingssystemet El-Kretsen. El-Kretsen samlar både in elektroniken och ser till att materialet återvinns, vilket är en förutsättning för en bättre miljö. Du kan enkelt lämna in alla gamla elektroniska apparater hos oss oavsett var du köpt dem. Detta görs antingen i servicedisken i någon av våra Lagershoppar eller hos alla de kommunala återvinningscentraler som omfattas av systemet. För en komplett lista över återvinningscentraler i din kommun, vänligen se www.el-kretsen.se.
8. Personuppgifter
När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är NetOnNet AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 556520-4137 och har sitt säte i Borås. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy. Du kan självfallet även kontakta oss på integritetsskydd@netonnet.com om du har frågor rörande hanteringen av dina personuppgifter.
9. Kontakt och övrig information
Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar. Lagen om alternativ tvistlösning gör det även möjligt att, utöver Allmänna Reklamationsnämnden, vända sig till EU:s gemensamma tvistlösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren http://ec.europa.eu/odr.
Länkar på netonnet.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av NetOnNet och NetOnNet bär således ingen som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.
Vårt huvudkontor är beläget i postorderstaden Borås på följande adress:
NetOnNet AB
Box 1716 (Företagsgatan 69)
501 17 BORÅS
Vi är certifierade med Trygg E-handel som innehåller en rad bestämmelser för att du som kund ska känna dig trygg.