Hitta min faktura själv
Om du inte har fått din faktura på din e-postadress så kan du enkelt och smidigt hitta din faktura i Resursbanks app. För att underlätta betalningsprocessen kan du även betala din faktura direkt i appen!
Appen finns att ladda ner direkt i din telefon och finns för både iPhone och Android. Ladda ner den i App Store eller Google Play.
Att din faktura inte dykt upp kan bero på många olika anledningar. Här hittar du de vanligaste anledningarna till varför fakturan inte dykt upp ännu.
Fakturan skall skickas ut vid ett senare tillfälle
Fakturan för en order lagd mot NetOnNet-faktura skickas via e-post i samband med att din order skickas ut. Köp gjorda med ditt NetOnNet-kort eller Resurs Delbetalning faktureras ut först i slutet av månaden som infaller efter ditt köp.
Frågor om dessa typer av fakturor hänvisas i första hand till Resurs Bank på tel.nr: 0771-11 22 33.
Om du har registrerat dig hos den digitala brevlådan Kivra skickas fakturan, gällande betalsätt NetOnNet-kort och delbetalning, dit runt den tionde (10e) bankdagen i månaden. Det gäller endast NetOnNet-kort och delbetalning.
Fel e-postadress vid beställningstillfället
Om du skrivit in en felaktig e-postadress vid beställningstillfället och handlat mot betalsättet "Faktura" så kommer fakturan inte komma fram. Eftersom fakturan skickas ut i samband med att din order lämnar vårt lager får du gärna kontakta oss om du inte mottagit den efter detta.
Tänk på att du behöver ha ditt ordernummer tillgängligt för att vi enklast skall kunna hjälpa dig.
Fakturan har kommit bort i postgången
Om du inte har registrerat dig hos Kivra, eller har handlat mot delbetalning, så skickas fakturan ut per post. I dessa fall finns en liten risk att fakturan kommer bort i postgången. Det är väldigt ovanligt att detta förekommer. Om du är orolig för att fakturan kommit bort rekommenderar vi i första hand att du tar kontakt med Resurs Bank på tel.nr: 0771-11 22 33.