Hur vet jag att varan jag har fått räknas som en skadad vara?
Om du nyligen har fått din leverans hem och packat upp din produkt så kan skador visas på olika sätt. Här har du några olika skador som din produkt kan ha:
- Levererats i skadat skick
- Bucklor, repor eller märken
- Skador på lackeringen eller krossat glas
- Skadade tillbehör
- Krossad skärm
Är du osäker så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare med om det är en skada på varan du fått hem!
Vad gör jag om min produkt är skadad vid leverans?
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår kundservice. Våra lagershoppar har inte möjlighet att hantera fraktskador då produkten inte får transporteras vidare efter upptäckt fraktskada. Vi vore tacksamma om du vid din kontakt med oss tagit bilder på skadan samt inner- och ytteremballage, då det krävs för att skapa ett reklamationsärende. Skadan behöver anmälas till transportören inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan till oss inom denna tid.
För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du även spara emballage, adresslapp samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
Vad händer sedan?
Efter att en reklamation upprättats mot transportören kommer vi att ombesörja en ny leverans, helt kostnadsfritt för dig som kund, så att du så snart som möjligt får en felfri produkt.